2016. november 25., péntek

Te egyetlen...


Férfi;
 

Elfáradtam játszani, nem bírom. Nem bírok már az a férfi lenni, akit szeretsz. Kicsi vagyok és gyenge. Nem vagyok nagy, sem erős. Nem tudok semmit, azt sem egészen. Csak leroskadni vágyom a lábaid elé, hogy megláss végre, hogy annak láss, aki vagyok. Nem akarok hódító lenni, nem akarom hinni, hogy megszerezhetlek, ha én vagyok a legjobb, legokosabb, legerősebb. Ez összemorzsol. Nem akarom, hogy azt nézd, kinek látszom. Ne nézd ruhám, házam, pénzem, se munkám. Ez nem én vagyok. Ne nézd testem, hajam, korom.
Nézz szemem mélyére. Halld meg szívem dobbanását. Lásd meg lelkem szivárványát. Ha szeretsz, szeress gyengén is, és erős leszek, szeress bután is, és bölcs leszek, szeress csúnyán is, és szép leszek.
Mondj igent. Ne szavamra, az csak torz tükre annak, mit érzek. Mondj igent tekintetemre, mondj igent szívem rezdülésére, lelkem kitárulkozására. Annyi ócska szerep után, taníts meg Férfinek lennem, Te egyetlen Nő, ki képes lehetsz rá.


Nő;
 

Elfáradtam játszani, leroskadok lábad elé. Lásd meg valóban, ki vagyok. Nem akarok független nő lenni, sem olyan, aki függ valakitől. Mindkettő öl, gyilkol itt belül. Egyik sem magam vagyok. A függetlenség minden erőt felemészt nappal. Este erőtlenül esem ágyamra, e céltalan játéktól. Függőségben pedig idegen akarat telepszik rám, s szívja el minden erőm.
Nem lehetne, hogy sem függetlenül, sem mástól függve? Nem lehetne, hogy érezzem, szükség van rám, de mégsem akarnak akaratom ellen irányítani? Az erőt a holnaphoz csak ez adhatná.

Nem akarok mindig szép, csinos lenni. Nem akarom, hogy éhes férfiak faljanak szemükkel, kik szólni nem mernek, vagy értelmeset mondani nem tudnak. Nem akarok szép lenni, csak annak az egynek, aki végül megkap, mégsem birtokol, aki kérdez és meghallja szavam, aki néz és engem lát.
A nő álma egy férfi, kinek igent lehet mondani. Aki tud úgy kérni, kérdezni, olyan egyszerűen, tisztán, hogy az igen, ne számból, de szívemből hangozzon. Annyi ócska szerep után, taníts meg Nőnek lennem Te egyetlen Férfi ki képes lehetsz rá.


(Szeréni S. Péter)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése